lutego 01, 2021

Cynamonowa brioszka

 

Kocham drożdżowe. Kiedyś myślałam, że jest trudne, kapryśne, że trzeba wyrabiać je ręcznie i długo, żeby było pulchne i delikatne. Zmądrzałam :) Teraz robi to za mnie robot.
Dawno nie jadłam tak delikatnego maślanego ciasta. Zapraszam na cynamonową brioszkę. Dla mnie do filiżanki kawy, dla Nikosia do kubka kakao. A dla was? 

Brioszka cynamonowa

500 g mąki pszennej

30 g świeżych drożdży

100 g masła

220 ml mleka

3 jajka

100 g cukru

Masło rozpuszczam (można podgrzać z mlekiem, można w mikrofali; nie może być gorące). Wszystkie składniki przekładam do misy robota (można też ręcznie) i wyrabiam ciasto około 10 minut. Ciasto będzie dość luźne. Jeśli nie umiecie/nie lubicie pracować z rzadkim ciastem, to można dodać trochę mąki (max 50g). Ciasto odstawiam do wyrośnięcia. Potem wyjmuję na stolnicę, dzielę na dwie części. Każdą rozwałkowuję i smaruję nadzieniem:

łyżka cynamonu

łyżka rozpuszczonego masła (ostudzonego)

łyżka cukru

Wszystko razem mieszam i tym smaruję ciasto.

Posmarowane ciasto zwijam w roladę i kroję na grube plastry, które układam obok siebie w tortownicy. Smaruję jajkiem. Piekę około 25 minut w 180 st C.



3 komentarze :

  1. Kolejne świetny przepis. Bałam się, że ciasto jest za rzadkie, ale dzięki temu mogłam spokojnie wyrobić je zwykłym mikserem z hakami. Nie dodawałam więcej mąki do samego ciasta tylko już wsypałam na stolnicę. Na pewno będę wracała do tej brioszki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i dziękuję bardzo za tak miły komentarz :)

      Usuń
  2. Wygląda bardzo kusząco :) Zapisuję sobie przepis.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 strasznie smaczne , Blogger