lipca 12, 2018

Pieczony kalafior

Kalafior pieczony w całości z czosnkiem to znakomita propozycja na obiad, kolację lub jako dodatek. Oprócz tego, że jest pyszne, to wspaniale się prezentuje na stole. Najlepszy, kiedy się trochę przyrumieni. Zdecydowanie polecam nie tylko miłośnikom warzyw, ale też tym, którzy chcą się do nich przekonać. 

Pieczony kalafior

 Pieczony kalafior

  • kalafior
  • 3 łyżki oleju
  • 4 ząbki czosnku
  • łyżeczka soli
  • ewentualnie ulubione zioła
Kalafiora myję, osuszam i wycinam głąb, ale tak, żeby warzywo się nie rozpadło. Czosnek przeciskam przez praskę, solę i wlewam olej. Pędzelkiem smaruję kalafior przygotowaną mieszanką. Układam na blasze i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 st C. Piekę około 40 minut (lub więcej, wszystko zależy od kalafiora).
Pieczony kalafior

6 komentarzy :

  1. muszę spróbować, jeszcze nigdy nie piekłam kalafiora;)

    OdpowiedzUsuń
  2. kalafiora bardzo lubię i przyznam że w ten sposób nie robiłam, ale bardzo pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  3. wiele razy chciałam spróbować. w końcu muszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłam jeszcze kalafiora w takiej postaci, ale musze przyznać, że narobiłaś mi smaka. Wypróbuje na bank:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 strasznie smaczne , Blogger