maja 08, 2018

Tarta z rybą i warzywami

Dawno nie było u nas wytrawnej tarty. Zupełnie nie wiem dlaczego o niej zapomniałam, bo przecież świetnie nadaje się na obiad - zwłaszcza teraz, gdy zrobiło się ciepło. W takie dni nie lubię stać długo w kuchni, mieszać, ani doglądać tego, co w garnku, czy na patelni. Wolę włączyć piekarnik i wyjść na balkon - naszą namiastkę ogrodu :) 
Przygotowanie tarty rozkładam w czasie. Ciasto zagniatam rano i odkładam do lodówki. Podobnie robię z warzywami: myję i kroję je wcześniej. Dzięki temu w porze obiadowej wystarczy mi 10 minut na wstawienie ciasta do piekarnika. 

Tarta z rybą i warzywami

 Tarta z rybą i warzywami

Ciasto
  • 175 g mąki pszennej
  • 100 g masła
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki zimnej wody
  • szczypta soli
Wszystkie składniki przekładam do robota i zagniatam ciasto. Zlepiam je w kulę, owijam folią spożywczą i odkładam do lodówki.

Farsz
  • około 300 g ryby
  • kilka różyczek brokuła
  • 1 mała cukinia
  • 3 jajka
  • 300 ml śmietany kremówki
  • kulka Zottarelli 
  • sól, pieprz do smaku
Cukinię kroję w półplasterki, brokuły dzielę na mniejsze różyczki. Jajka wbijam do miski, dodaję śmietanę i rozdrobnioną mozzarellę. Solę i przyprawiam pieprzem. Rybę kroję w centymetrowe kawałki. 
Ciasto wyjmuję z lodówki, rozwałkowuję i wyklejam nim tortownicę (spód i boki). Na cieście układam warzywa i rybę. Zalewam masą jajeczną. Wstawiam do piekarnika i piekę około 40 minut w 180 st C.

#zottarella #kreatywniewkuchni 


Tarta z rybą i warzywami

Tarta z rybą i warzywami

10 komentarzy :

  1. Przepysznie zapieczona tarta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie przyrumieniona, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie. Ja też już wieki nie robiłam tarty w formie wytrawnej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam tarty z rybą, ale samą tartę bardzo lubię. Może takie połączenie będzie ok :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna gorąco polecam przepis

    OdpowiedzUsuń
  6. jak ryba? Surowa? Mrożona? przesmażona? Jaki gatunek? Każdy?

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. W sumie ja odkąd tylko pamiętam to zawsze lubiłem rybę i tak mi chyba akurat zostało. Na pewno mogę każdemu polecić zapoznanie się z fajnym przepisem https://mowisalmon.pl/przepisy/pieczony-losos-z-ryzem-i-swieza-salatka-z-grejpfruta-i-kopru/ gdyż pieczony łosoś jest tym co ja akurat uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 strasznie smaczne , Blogger