maja 02, 2018

Sałatka ze szparagów i mango

Lubię ten wiosenny czas, kiedy pojawiają się pierwsze warzywa i owoce, na które czekam z utęsknieniem cały rok. Już na straganach króluje młoda kapusta, a tuż za nią szparagi, botwinka.... Jeszcze trochę i pojawią się aromatyczne pachnące słońcem truskawki. Mogę wtedy śmiało przejść na wegetarianizm. Miska pachnącej sałatki wystarczy mi do szczęścia. Dziś proponuję lekką i pyszną przekąskę ze szparagów i mango. Delikatność zielonych pędów i słodycz owoców zaostrzyłam papryczką chilli...Dla mnie - niebo w gębie!
Sałatka ze szparagów i mango w dwóch wersjach

Sałatka ze szparagów i mango 

  • pęczek zielonych szparagów
  • 1/2 mango (resztę zużywam do koktajlu lub zjadamy na deser)
  • sok z 1/2 limonki
  • 1/2 świeżej papryczki chilli (lub więcej wg upodobań)
  • łyżeczka miodu
  • 2 łyżki oleju tłoczonego na zimno lub oliwy z oliwek
Szparagi obieram, odłamuję zdrewniałe części i wkładam do wrzątku (wodę zagotowuję z łyżeczką soli i łyżeczką cukru) główkami do góry. Gotuję około 10 minut. Wyjmuję i układam na talerzach. W czasie, gdy szparagi się gotują, przygotowuję mango: przecinam na pół, nacinam kostkę, wywijam skórkę i odcinam jak najbliżej niej zgrabne kostki. Przekładam do miski, w której mam wymieszany sok z limonki, olej, miód i posiekaną chilli. Mieszam i wstawiam do lodówki na czas gotowania się szparagów. Przed podaniem owoce wykładam na szparagi i polewam powstałym sosem. 
Można też szparagi pokroić i po prostu wymieszać z mango.

Sałatka ze szparagów i mango w dwóch wersjach

1 komentarz :

  1. Bardzo ciekawe połączenie...ja ogólnie szparagi przygotowywałam może kilka razy w życiu

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 strasznie smaczne , Blogger