maja 25, 2018

Duszonki z grilla

Znacie duszonki? W różnych rejonach można spotkać się z różnymi nazwami: duszonki, prażonki, pieczonki. Nie ważne nazewnictwo, ważny smak. A ten jest niepowtarzalny! Zawsze do przygotowania mieszanki mięsa, ziemniaków i warzyw wykorzystywałam żeliwny szczelnie zamykany kociołek, który wstawialiśmy w przygotowany wcześniej żar. Niedawno, przy okazji zakupów w jednym z dyskontów, znalazłam torebkę z folii aluminiowej z przezroczystym otwieranym okienkiem. Kupiłam z myślą o pieczonych ziemniakach z grilla. Zrobiłam je - wyszły pyszne! Pomyślałam, czemu nie spróbować z duszonkami?! Efekt - dla mnie bomba! Zapakowaną torebkę położyłam na kratce od grilla. Pilnowałam tylko, żeby cały czas był żar a nawet lekki ogień (akurat duszonki piekłam w kominku, ale za pierwszym razem ziemniaki przygotowałam na zwykłym grillu i też wyszły super). Po około 1,5h miałam pyszny obiad na stole. 

Duszonki z grilla

Duszonki z grilla

  • ziemniaki (użyłam 5)
  • kawałek surowego boczku
  • kawałek surowej szynki
  • można dodać kawałek wędzonej kiełbasy lub wędzonego boczku
  • 1 marchew
  • 1 duża cebula
  • 2 listki laurowe
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • sól, pieprz
Ziemniaki obrałam, umyłam i pokroiłam w ćwiartki. Mięso pokroiłam w kostkę, marchew w plastry,a cebulę w grubsze piórka. Wszystko przełożyłam do miski, dodałam przyprawy i dokładnie wymieszałam. Włożyłam do torebki, którą szczelnie zamknęłam. W międzyczasie rozpaliłam w kominku (można na grillu), żeby utworzyło się trochę żaru. Torebkę położyłam na ruszcie. Piekłam około 1,5h. 
Jeśli macie większą rodzinę, polecam przygotować 2 torebki. Według mnie mieszą się tam 3-4 porcje.
Duszonki z grilla


Duszonki z grillaDuszonki z grilla





7 komentarzy :

  1. Ale to musiało fantastycznie smakować :D

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas właśnie robi się moda na takie przysmaki, ale przyznam, że jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, strasznie dawno nie jadłam, zazdroszczę takich pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To kiedy serwujesz w Dro to zacne danie? 😋😋😋

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdzie można kupić takie woreczki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś kupowałam w Biedronce. W tym roku jeszcze nie widziałam.

      Usuń

Copyright © 2016 strasznie smaczne , Blogger