maja 11, 2017

Kluski z piersi kurczaka

Pomysł na to danie podpatrzyłam kiedyś w programie kulinarnym, w którym gotowała Rachel Khoo. Pamiętam, że mnie zachwyciło prostotą i formą. Rachel kluski z kurczaka podawała jako wkładkę do rosołu. Ja zrobiłam z nich samodzielne danie i dzięki temu otrzymałam niesamowicie szybki obiad.  Można podać je tak jak ja z sałatką lub polać ulubionym sosem. Kluski są niesamowicie delikatne i puszyste. Kluski mogą jeść też małe dzieci. To danie wpasuje się świetnie w BLW. Mogą sięgnąć po nie także osoby na diecie.
Kluski z piersi kurczaka

Kluski z piersi kurczaka

  • 1 pierś kurczaka (pojedyncza)
  • 1 kajzerka 
  • 1/2 szkl mleka
  • 1 jajko
  • sól, pieprz
  • ewentualnie 1 ząbek czosnku
  • ulubione zioła
  • bulion lub woda do gotowania
Bułkę wkładam do miski i zalewam mlekiem. Do malaksera/blendera wkładam umytą i osuszoną pierś kurczaka, dodaję odciśniętą bułkę, jajko i przyprawy. Miksuję na dość gładką masę. W garnku zagotowuję bulion lub wodę. Na wrzątek wrzucam łyżką podłużne kluski (formuję je za pomocą dwóch łyżek, które maczam we wrzątku). Gotuję około 5 minut od wypłynięcia. 
Kluski z kurczaka

 

3 komentarze :

Copyright © 2016 strasznie smaczne , Blogger