października 20, 2016

Drożdżówki z orzechowym nadzieniem

To najlepsze jesienne drożdżówki, jakie jadłam do tej pory. Miękkie z fantastycznym orzechowym nadzieniem, lekko pachnące rumem, idealnie rozchmurzą październikową aurę. Sam ich wygląd podnosi na duchu i wywołuje uśmiech na twarzy. Będę świetnie smakowały z kubkiem kakao, czy czekolady...A co, odrobina rozpusty, gdy deszcz i wiatr za oknem, jeszcze nikomu nie zaszkodziły. Przepis pochodzi z programu Bake Off - Ale ciacho! Oglądając odcinek o drożdżówkach, czułam, że muszę wypróbować ten przepis. I nie zawiodłam się. 

Drożdżówki z orzechowym nadzieniem

Drożdżówki z orzechowym nadzieniem

  • 2,5 szkl mąki pszennej
  • 160 ml mleka
  •  1 jajko
  • 30 g roztopionego masła
  • 7 g suchych drożdży
  • 2,5 łyżki cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • dodatkowe jajko i mleko (do posmarowania)
Nadzienie
  • 100 g zmielonych orzechów włoskich
  • 100 zmielonych orzechów pekan (dałam laskowe)
  • 100 g brązowego cukru (dałam 2 łyżki białego)
  • 80 ml śmietany 36% 
  • 40 ml rumu
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
Do miski wsypuję mąkę, dodaję drożdże, jajko, cukier i sól. Wlewam ciepłe mleko i wyrabiam ciasto. Gdy składniki się połączą wlewam letnie rozpuszczone masło i dalej wyrabiam, aż ciasto zrobi się elastyczne i zacznie odchodzić od ręki. Przykrywam ściereczką i odstawiam do wyrośnięcia (podwojenia objętości). 
Przygotowuję nadzienie:do miski wsypuję orzechy (miałam całe i zmiksowałam je w blenderze), dodaję cukier, śmietankę, rum i cynamon.  Mieszam, żeby składniki się połączyły.
Wyrośnięte ciasto dzielę na 10 części. Z każdej formuję kulkę, którą następnie rozwałkowuję. Smaruję nadzieniem, zwijam, jak naleśnik, nacinam i wywijam na boki, tworząc serce. Smaruję jajkiem rozbełtanym z mlekiem. Wstawiam do nagrzanego do 180 st C piekarnika i piekę około 20-30 minut. 
 
Drożdżówki z orzechowym nadzieniem

Drożdżówki z orzechowym nadzieniem
 

1 komentarz :

  1. O matko, to nadzienie zanim trafiłoby do drożdżówek to połowy by już nie było :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 strasznie smaczne , Blogger