kwietnia 29, 2016

Jarmużowe babeczki z bezą i olejem rzepakowym

Ostatnio w mojej kuchni króluje jarmuż. Robię z niego koktajle lub blanszuję i podaję do obiadu. Ponieważ w lodówce miałam spory zapas, postanowiłam wykorzystać go do słodkiego wypieku. I tak oto powstały zielone babeczki. Ważnym składnikiem jest olej. Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem steroli roślinnych oraz witaminy E i dlatego należy wprowadzić go do codziennej diety. 
Z przepisu wyszło 8 sztuk. 
Przepis bierze udział w konkursie "Rozkwitnij na wiosnę z olejem rzepakowym". 


Ciasto
  • 1,5 szkl mąki pszennej
  • 3/4 szkl oleju
  • 2 jajka
  • łyżka cukru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • dwie garści surowego jarmużu
Beza
  • 1 białko
  • 50g cukru
  • skórka otarta z 1/2 cytryny
  • łyżka soku z cytryny
Jarmuż myję, wrzucam do blendera, dodaję olej i blenduję na gładką masę. Żółtka ucieram mikserem z cukrem, dodaję przesianą mąkę z proszkiem i masę jarmużową. Mieszam do połączenia się składników. Gotowe ciasto przekładam do foremek (mam silikonowe, więc nie smaruję ich; zwykłe trzeba posmarować olejem lub wyłożyć papilotkami). Wstawiam do rozgrzanego piekarnika i piekę ok 15 minut w 180C.
W tym czasie przygotowuję bezę. Ubijam pianę z białka i powoli dosypuję cukier cały czas miksując. Na koniec dodaję sok i skórkę z cytryny. 
Po 15 minutach wyjmuję babeczki z piekarnika, dekoruję bezą i ponownie zapiekam, tym razem w 150C przez około 10-15 minut. Podaję z kwaśnymi owocami - jeżynami lub malinami. 









2 komentarze :

Copyright © 2016 strasznie smaczne , Blogger