maja 18, 2016

Sałatka z kapusty

Ta sałatka zaskoczy niejednego. Zazwyczaj przygotowuję ją z kapusty letniej i jesiennej. Tym razem zrobiłam z młodej. Bałam się, że może jest zbyt delikatna na gorącą zalewę i będzie za miękka, ale nic z tych rzeczy. Wyszła idealna. Nie wiem, jak z jej przechowywaniem, bo zniknęła od razu.
Podaję proporcje na 2,5 kg kapusty. Ja zrobiłam z połowy sporej główki, ilość pozostałych warzyw zredukowałam odpowiednio, a składniki zalewy zamiast szklankami, odmierzyłam kieliszkiem :) 
surówka z kapusty

  • 2,5 kg kapusty
  • 4 duże marchwie
  • 1 główka czosnku
  • 1 szkl oleju
  • 1 litr wody
  • 1 szkl cukru
  • 3 łyżki soli
  • 1 szkl octu
Kapustę szatkuję, marchew ścieram na tarce jarzynowej, czosnek drobno kroję. Warzywa przekładam do miski, zalewa olejem i mieszam. Z wody, cukru, soli i octu gotuję zalewę. Gorącą zalewam kapustę i zostawiam tak na noc. Na drugi dzień kapustę przekładam do wiaderek i przechowuję w lodówce. Przed podaniem odciskam lekko z zalewy
surówka z kapusty

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 strasznie smaczne , Blogger